lauantai 21. huhtikuuta 2018

Kuura hupparimekko

Noshin mallistossa on usein kivoja hupparimekkoja. Olen aikonut pitkään ommella sellaisen itsellenikin, mutta ei ole tullut sopivaa kaavaa vastaan ja laiskana en ole jaksanut soveltaa. Olikohan se helmikuuta, kun Jujuna julkaisi Kuura-nimisen ilmaiskaavan, joka alkoi vilahdella ompeluryhmissä. Se oli juuri sellainen kaava mitä olin ajatellut, joten tulostin sen heti itsellenikin.


Vertailin mittoja luottokaavaani Onioniin ja valitsin koon 38 mikä meni ihan nappiin. Kaava on raglanhihainen ja on mulle istuvuudeltaan tosi hyvä!  Aiemmin pääsin kaavatestaajan ominaisuudessa testaamaan naisten merinokerrastojen kaavoja ja myös sen paita istui täydellisesti. Kuvia muista Jujunan kaavoilla ompelemistani vaatteista löydät täältä , täältä ja täältä.


Helma oli kaavassa lyhyehkö ja pidensin sitä aika reilusti, sillä halusin tästä rehellisesti mekkomittaisen ja sellaisen, että voisin hyvin töissä kulkea tämä päällä leggarit jalassa. Tässä kaavassa on takana sauma, minkä vuoksi se istuu aika hyvin mulle myös selästä. Mulla on tosi lyhyt selkä ja sen vuoksi useat vaatteet pussittavat selästä. Noshin vaatteet istuvat mulle varmaan just tuon takasauman vuoksi. En edes malttanut silittää tätä mekkoa vaan vetäisin sen suoraan paininjalan alta päälle ja onhan tämä tämmöinen ihana mukavuusvaate!


Kuvissa vähän huonosti näkyy tuo kaulus, mutta tässä on siis edestä ristiin menevä huppu. Tuo kaula-aukko jäi omaan makuun hieman liian tiukaksi ja se helposti ahdistaa jos huppu vetää sitä vielä lähemmäs kurkkua. Seuraavaan versioon pitää muistaa himpun suurentaa tuota.


Ai niin! Hihat olivat tässä kaavassa ainakin itselle aika reilut, vaikka en mikään rimpulakäsi olekaan. Otin vain ommellessa vähän ylimääräistä sisään, koska itse tykkään, että hihat ovat tällaisessa suhteellisen istuvat, eivätkä sellaiset löysät. Tuokin on varmaan makuasia, että kummasta tykkää enemmän :)


Jos olette tällaisesta haaveilleet niin kannattaa kyllä kokeilla tätä Kuura-kaavaa. Tosin pdf:n teippailu saattaa vaatia pitkää pinnaa, mutta vaiva on sen arvoinen :)

2 kommenttia:

  1. Tosi ihana ja monikäyttöinen vaate! ❤ Just tollasta munkin vaatekaappi huutaa! :)

    VastaaPoista
  2. Mä oon katsellut Jujunan kaavoja ja tää vaikuttaa kyllä erinomaiselta. Just sellainen helppo kotoiluvaate, mut menee myös muuallakin. Kiitos vinkistä!

    VastaaPoista